Saturday, October 3, 2009

hari yang mengenyangkan!

hehe...ari nih aku kenyang gle..
kisahnya bermula begini..

tanggal 3oktober2009,telah terjadinya sesuatu yang amat tidak kuduga..
pagi itu indah seperti biasa,tidur yang lena,terhenti di sana..
eh,masuk lagu hujan plak..
sambung blek..pas semayang,aku pun tidur blek..kirenya tidur yang lena x terhenti la..sebab aku sambung balek..haha..bende la aku mepek nih..mesti sebab piag dok belakang aku nih..
pastu,dalam kol8 tu telefonku tetibe dengan sendirinya menderingkan dirinya..aku pun dengan begitu malas sekali menjawab panggilan tersebut..
rupe2nye si syahmi col aku,beliau bertanyakan baginda sama ada baginda mahu ke jamuan raye di seberang takir atau tidak..
baginda dengan bangganye menjawab,baginda tidak mahu pegi sebab tgh ari kang baginda nk g jamuan raye len..

baginda pun trus menyambung semula tidur baginda yang telah terganngu sebentar tadi..
selang beberapa minit sehampir sejam,telefon baginda berdering kembali..
'you have seven day to live'..eh..silap2..
rupenye makcik baginda menelipon baginda..
die mengajak baginda untuk menunjukkan jalan2 di t'ganu sebab die xtau jalan kat sini..
dipendekkan cerita,baginda pun trus berjumpa makcik baginda bersama dengan pakcik baginda..
setelah puas berjalan,kami pun membalikkan diri kami ke stadium..ala,stadium yang runtuh tu..
tp ktrg pegi stadium tertutup yang xruntuh 'lagi' tu..hahaha
selepas itu,kami pun pegi jamuan raye yang diadakan di situ..
best gle..satay ade,sata pon ade..nasik minyak ade,nasik xminyak pon ade..lauk plak,daging ayam ade,daging lembu pun ade..sume baginda tibai..
selepas kenyang,baginda pun mentekedarah kuih2 yang disediakan termasuklah juga agar2 yang ade selain kek2 dan juga kekacang..
blek tu plak,baginda dikurniakan bihun goreng serta air kotak + air mineral dan kemudiannya dipluskan dengan kopok free..haha..memang kenyang baginda ari ni..
mau smpai malam xmkn pun xpe..
begitulah al-kisahnye ari yang mengenyangkan..toyyibbbb..sultan firaun..

No comments: